• hakan@hakanlindgren.com

Fantastiska recensioner av Spökskrivaren

Kan det bli bättre än så här?

“Ärligt talat! Det här är en knasig, humoristisk och härlig berättelse som jag tycker ni bör lyssna på om ni gillar glitter, glamour och knasiga karaktärer. En berättelse om hur man formas som person av sin uppväxt och miljö. En berättelse om kamratskap, kärlek, intrigerande och måluppfyllelse. Så himla härlig semesteravkoppling!”

Tack Camilla med Bokbytarhuset 🙂 Med en sådan recension vågar jag se från emot releasen med tillförsikt 🙂

Enbokklubb hart också läst och gillat Spökskrivaren. Hon säger så här:

“Boken handlar om Gauthier som är spökskrivare åt deckardrottningen Milli Månson. Samtidigt som han själv försöker lista ut hur han ska bli publicerad själv vävs alla tänkbara relationer & barndomstrauman in i varandra och jag måste säga att även mitt cyniska jag stundtals blev överrumplad av händelseförvecklingen. Det var framförallt väldigt fascinerande att läsa något som är skrivet för ljudboksformat. Mycket dialog, snabba vändningar och hastiga upplösningar, men obs obs missförstå mig rätt: på ett bra sätt!”

Båda recensenterna har fått varsitt pressexemplar och har kunnat läsa boken innan den kom ut som ljudbok, men från och med 26 juli kommer Spökskrivaren som ljudbok i tio delar, med två nya delar i veckan.

Håkan Lindgren

Håkan Lindgren föddes i Göteborg men har sedan slutet på 90-talet bott i Frankrike. Trots drömmar om att bli inredningsarkitekt hamnade Håkan i finansbranschen och arbetar nu i Luxemburg. Starten på hans skrivande kom när en vän som var sångerska bad honom skriva några låttexter. Detta ledde in honom på novellskrivandet och 2015 kom romanen Att raka en zebra. Denna följdes år 2017 upp med Moscow Baby, en romantiserad skildring av hur han och maken fick sin dotter med hjälp av en surrogatmamma i Ryssland. Håkans senaste roman En fallen man utspelar sig i Sverige och den gamla hemstaden Göteborg, men en french touch har ändå lyckats smyga sig in.